Het tijdstip is goed gekozen. Verbaan is "hot" door het geharrewar
rond haar relatie met Jort Kelder. Verbaan werd zoenend betrapt met haar
medepresentator van het programma Noorderlicht. Onduidelijk is echter of dit
om een in scène gezette actie ging.

Het filmpje op Youtube parodieert het BNN-programma ‘Try before you die’.
Verbaan probeert een attractie, Tower of Terror, in Disneyland binnen te
komen en te beleven. Aan het einde van het filmpje kunnen e-maildaressen van
vrienden worden achtergelaten.

De kettingbrief voor reclamefilmpjes is een beproefd
reclameconcept. Bekenden sturen filmpjes door aan meer bekenden, die het ook
weer doorsturen. Zo verspreidt een filmpje zich als een virus. En omdat het
van bekenden komt, staan mensen open voor de boodschap.

Als het werkt, kan het een enorm succes worden. Maar internet inmiddels
vergeven is van deze korte reclamespots is van tevoren succes moeilijk te
voorspellen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl